למה הנשמה משתוקקת?

למה הנשמות באמת משתוקקות?
הן משתוקקות לטעום קצת מהעולם כמו שהוא יהיה אחרי שהעולם יהיה מתוקן. אני רוצה לספר תורה מדהימה מהרבי מבלז. כתוב: "תרחמני עוד בגלותי לגאלני"(מתפילת ריבון כל העולמים- הנאמרת בערב שבת לפני הקידוש). אז הרבי מבלז שואל, מה זאת אומרת לגאלני בגלותי, האם כאשר ה' גואל אותי אני כבר לא בגלות?
אז הרבי מבלז מסביר שבזמן שאני בגלות אני מתחנן תחון אותי לטעום קצת מטעם הגאולה. וגם אחר כך אני רוצה לחיות חיים של גאולה. אני לא רק מתחנן לגאולה גשמית. אני מתחנן לגאולה נפשית. לחיים של תחושת גאולה. חיים מלאי חיות.
מי אלו הצדיקים האמתיים?
אלו שלידם מרגישים קצת גאולה עוד בזמן הגלות.
אדם צריך להרגיש את הרגשות שלו באופו אותנטי וכנה, ויחד עם זאת, להיות עם לב לעולם כולו. להרגיש שכל מה שאני מרגיש גם כל העולם מרגיש.
אתם חושבים שהצדיקים חיים בעולם (נאיבי) ללא רוע? הם חיים גם את הטוב וגם את הרוע של העולם. יש בעולם רוע קטן ויש בעולם מכירת חיסול של רוע. רשעות ממש. לפעמים רואים אדם עושה טעות, זה רוע קטן. אבל לפעמים רואים רשעות אמתית. ורשעות כזאת זה ממש החרבת העולם.
כשמזכים את הרוצח של מאיר כהנא זה לא רק זיכוי לרוצח של כהנא, זה אישור רשמי לרצח יהודים. אין דבר כזה, יהודי פרטי. כל יהודי הוא כל עם ישראל. אחרי שש מליונים אין יהודי פרטי. בזמן האינקוויזיציה, עוד הייתה משמעות לבחירות האישיות של כל יהודי. כי שאלו כל יהודי אם הוא רוצה להמיר את דתו או למות. בזמן הנאציזם, לא הייתה בחירה. גם אם סבא שלי המיר את דתו, עדיין אני יהודי. לא התנו את המוות של יהודים בהתנהגות דתית או תרבותית מסוימת. אתה יהודי? דינך אחד. כי זה היה נגד כל עם ישראל. זה לא נגד יהודי כזה או אחר. זו מלחמה מול כל עם ישראל. הם רוצים להוציא את כל עם ישראל מישראל ומהעולם בכלל.

המתקת הדינים
והצדיקים ממש ממתיקים את הדינים. מה זו ההמתקה הזו? הם לוקחים את הרוע הכי גדול וממתיקים אותו. מעלים אותו. מזככים אותו. כוח הרוע המוחלט הזה, אין לנו שום כלים להכיל אותו. רובנו יכולים להכיל רק את הרוע הקטן. אבל הצדיקים שטועמים את המתיקות שקודמת לגאולה, ( הגאולה שבתוך הגלות), הם יכולים להכיל את הרוע המוחלט ולהעלות אותו, להמיר אותו בטוב.
הצדיקים יושבים ושומעים את הצרות של מאות אנשים, איך זה שהם לא משתגעים מזה? דעו לכם, חברים יקרים, הם טועמים מהטוב של הכלל וגם הם רואים איך כל הרוע מתגלגל אל העולם. הרוע שמאחורי כל הרוע.

חודש מרחשוון – תיקון חוש הריח
התיקון הוא חוש הריח, השבט שמסמל את החודש הוא מנשה. וגם כשהמשיח יבוא, חנוכת הבית של בית המקדש השלישי תהיה בחשוון. וגם חשוון, הוא החודש היחיד שאין בו שום חג. כי זה חודש שלגמרי שמור למשיח. וכולם יודעים שמנשה זה אותיות נשמה. ופרשת נח תמיד בשבוע הראשון של חודש חשוון.

מר חשוון או רם חשוון – חורבן או גאולה
החסידים מאד נשמרו מלקרוא לו מר חשוון אלא הקפידו לקרוא לו רם חשוון. בעצם, בחשוון הכל מתמוטט. כי אחרי חודש החגים, אחרי התפילות של הימים הנוראים והשמחה של סוכות ושמחת תורה, אני מצפה לבוא הביתה ולזכות בלוטו…(צוחק ברקע) או אחרי שחזרתי בתשובה אני מצפה שהדרך תהיה רצופה במאורעות חיוביים. ביום הראשון אני אזכה במליון, ביום השני של חשוון בשני מליון וכן הלאה. אבל מה שקורה בפועל, אני חוזר הביתה, אחרי שמחת תורה  והחובות שלי רק יותר גדולים מאשר לפני החגים.
העלים נושרים. אני חוזר בשבת הביתה, והעלים נושרים עלי. ואז פרשת נוח, והעולם נחרב, אז למה חזרתי בתשובה, אם הכל מתמוטט אחרי שאני חוזר בתשובה?! היה נחמד אם האביב היה מגיע מיד אחרי חודש תשרי והחגים. עשיתי קצת תשובה, עכשיו אני מוכן לאביב, לצמיחה.


ריטריט מדיטציה יהודית בנהריה

  • מוזיקה
  • אוכל בריא
  • חווית גופנפש לא רגילה

054-8048602 מרים


מה כל העניין של מבול נוח?
כשאפילו כל העולם מתמוטט יש תמיד משהו טוב שנשאר. שמחזיק את העולם. תמיד נשאר משהו טוב. והקב"ה בונה מחדש ממה שנשאר אחרי נוח. כולנו יודעים שלעץ יש ענפים, פרות, עלים, ויש את העץ עצמו. בקיץ ה' מתקן את הענפים. בסתיו ובחורף, בחגי תשרי, ה' מתקן את השורשים. אני רוצה לחלוק אתכם תורה מתוקה.

מה העניין של גשם?
הנביא ישעיהו אומר: כִּי כַּאֲשֶׁר יֵרֵד הַגֶּשֶׁם וְהַשֶּׁלֶג מִן הַשָּׁמַיִם וְשָׁמָּה לֹא יָשׁוּב כִּי אִם הִרְוָה אֶת הָאָרֶץ וְהוֹלִידָהּ וְהִצְמִיחָהּ וְנָתַן זֶרַע לַזֹּרֵעַ וְלֶחֶם לָאֹכֵל.
הנביא מבטיח כי יבוא יום בו הגשם לא יגיע כדי סתם לעשות טיול בארץ, כי משעמם לו בעננים. (צוחק ברקע). אלא אם כן הוא סיים את התפקיד שלו, לגרום לכל לפרוח שוב הוא לא יפסיק. לכל גשם יש מטרה מוגדרת. אז מה הגשם עושה לאדמה? ברמה הכי פשוטה, המים מחיים מתים. הגשם ממש מחיה את האדמה. איך האדמה נראית כשהיא יבשה? היא נראית ממש מתה.

מה אומרים על אדם יבש?
אומרים עליו שהוא ממש מת. או ההפך על מת אומרים שהוא ממש מיובש. או יהודי שאין בו חיות יהודית, אומרים יהודי מיובש. או זוגיות מיובשת או בן זוג יבש. או הורות מיובשת. מים נותנים חיות.

מה העניין של תפילה?
מישהו הביא לי עוף מסריח, למה הוא מסריח כי הוא מת. כמה שפחות חיות כך זה מריח יותר רע. הגמרא אומרת שעץ החיים מריח טוב. למה? כי הוא חי. עץ הדעת, אוי ויי. תן לי לברוח כמה שיותר מהר…. האמת שלעץ הדעת פשוט אין שום ריח כי אין בו חיים. אם מישהו חס ושלום עומד למות, אתה עושה לו מניקור, או שולח אותו לספר? או שאתה עושה לו הנשמה ועיסוי לב. אתה מנסה להחיות אותו. אז ר' ליבלה איגר אומר, מה ה' נותן לנו בראש השנה ויום כיפור? אם בפסח ה' נותן לנו חרות. בראש השנה ה' נותן לנו את הסגולה של להישאר מלאי חיות. כל העולם מתמוטט, כל העלים נושרים. אין חיות. אבל הפנימיות כל כך חזקה, שהיא תמיד נשארת בחיים. הפנימיות חייבת להיות חזקה. ותזכרו שמנשה זה אותיות נשמה. הנשמה חייבת להיות מלאת חיים.

Similar Posts

השאר תגובה